Simões, C., Santos, A. C., Lebre, P., & Nobre-Lima, L. (2022). Validação da medida de resiliência na infância e adolescência em Portugal. In S. Santos (Edt). Diversidade e Educação Inclusiva: instrumentos validados (pp. 50-61). Instituto da Educação, Universidade de Lisboa, Ebook.
Santos, A. C., Simões, C., Branquinho, C., & Arriaga, P. (2022). Truancy: The relevance of resilience-related internal assets, student engagement and perception of school success in youth living with parents and in residential care. Child abuse & neglect, 105819. Advance online publication. 10.1016/j.chiabu.2022.105819
Simões, C., Santos, A. C., Lebre, P., Daniel, J. R., Branquinho, C., Gaspar, T., & Matos, M. G. de. (2021). Assessing the impact of the European resilience curriculum in preschool, early and late primary school children. School Psychology International, 42(5), 539–566. 10.1177/01430343211025075
Cefai, C., Simões, C. & Caravita, S. (2021). A systemic, whole-school approach to mental health and well-being in schools in the EU. NESET report, Executive Summary. Luxembourg: Publications Office of the European Union. doi: 10.2766/50546.
Simões, C., Santos, M. F., Lebre, P., Canha, L., Santos, A., Fonseca, A., Santos, D., Murgo, C., Matos, M. G. (2020). Projeto PROMEHS - Promover a saúde mental nas escolas. OMNIA Revista Interdisciplinar de Ciências e Artes, 10(2), 41-50.