Ana Cristina Guerreiro Espadinha

ORCID
Researcher ID
Publicações relevantes
  • Branquinho, C., & Espadinha, C. (2019). Gerontopsicomotricidade na comunidade: Um projeto piloto da AEFMH. Revista Iberoamericana de Psicomotricidad y Técnicas Corporales, 44, 26-42.
  • Dinis, A. C., Silvano, A., Casado, D., Espadinha, C., & Noriega, P. (2019, July). Usability and UX of Nintendo Wii big brain academy game in the elderly as a resource of psychomotor intervention. In International Conference on Healthcare Ergonomics and Patient Safety (pp. 270-279). Springer.
  • Espadinha, C., & Moniz Pereira, L. (2013). Presentation software: Is It one way to make games with educational purposes? In P. Encarnação, L. Azevedo, G.J. Gelderblom, A. Newell & N.-E. Mathiassen (Eds.), Assistive Technology: From Research to Practice. Assistive Technology Research Series (Vol. 33, pp. 452-457). IOS Press.
  • Espadinha, C., Morato, P., Coelho, H., Rodrigues, A., Moreira, J., Brandão, T., … & Ferreira, M. (2016). Investigação em educação especial 1985-2015: 1.º relatório nacional (ebook). Centro de Estudos de Educação Especial da Faculdade de Motricidade Humana.
  • Espadinha, C., Pereira, L. M., Da Silva, F. M., & Lopes, J. B. (2011). Accessibility of Portuguese Public Universities' sites. Disability and Rehabilitation, 33(6), 475-485.