Pignatti, E., Silva, C. (2022). Relação entre Sintomatologia Referida de Transtornos Mentais e as Dificuldades Impostas pelo Ensino Remoto Durante a Pandemia Covid-19 em Docentes Universitários. In P. Arezes, J. S. Baptista, R. Melo, M. Barroso, J. C. Branco, P. Carneiro, A. Colim, N. Costa, S. Costa, J. Duarte, J. Guedes, G. Perestrelo (eds). International Symposium on Occupational Safety and Hygiene: Proceedings Book of the SHO2022, pp 136-143. ISBN 978-989-54863-2-8
Pignatti, E., Silva, C. (2022). Referred Symptomatology of Mental Disorders in University Professors and the Difficulties Imposed by Remote Teaching During the Covid-19 Pandemic. International Journal of Development Research, Vol 12, nº9 pp.59142-59149. 10.37118/ijdr.25406.09.2022
Pereira, G.P.; Silva, C. (2020). “Prática de atividade física e qualidade de vida no trabalho do docente universitário: revisão bibliográfica”. Brazilian Journal of Development, vol.6, nº10, p. 74997-75013, doi:10.34117bjdv6n10-067. Qualis Capes B2 .
Pignatti, E.S.; Silva, C. (2020). “Relação entre saúde emocional e qualidade de vida no trabalho de professores universitários: revisão da literatura”. Brazilian Journal of Development, vol.6, nº10, p. 75058-75075, doi:10.34117bjdv6n10-071. Qualis Capes B2.
Barros, C.; Carnide F.; Cunha L.; Santos, M.; Silva, C. (2015). Will I be able to do my work at 60? An analysis of working conditions that hinder active ageing. Work, Vol. 51, nº3, pp.579-590. (ISI Web of Science)